недеља, 10. јул 2016.

Hladna gazpacho supa od jagoda

Kod nas su nesnosne vrućine i ne znam kome se jede..ovakve hladne supe su idealne za ove vrele letnje dane. Prvi put sam jela hladnu gazpacho supu kod moje pastorke Jelene pre mnogo godina i oduševila sam se ukusom ( inače Jelena voli da kuva i izvrsna je kuvarica ) i ona nam vrlo često pravi ovu supicu leti, kad se skupimo svi zajedno.Inače ona pravi onu klasičnu, sa paradajzom i baš sam htela da isprobam i ovu varijaciju, koja mi se jako dopala. Možda će i vama.



Sastojci:
oko 1 kg dobro zrelih jagoda
1 krastavac
1 mala ljutika
1 čen belog luka
30 ml sveže isceđenog soka limete
30 ml belo balsamic sirće
15 ml maslinovog ulja
1 kašičica morske soli
1/4 kašičice belog bibera

i još:
pola sitno iseckanog krastavca
4 do 6 kašičice gustog jogurta
4 lista svežeg bosiljka
po želji vanilin ekstrakt

Priprema:
Jagode oprati, očistiti i iseći na manje komade.
Ljutiku oljuštiti i iseći na sitnije kockice.
Beli luk očistiti i iseći na manje komade.

U multi praktik ili blender staviti jagode,krastavac, ( koji sam ja oljuštila ) ljutiku, beli luk, so, biber, balsamic sirće, ulje i sok od limete i sve to izblendirati dok ne dobijete gustu i glatku tečnost.
Sad ovde imate dve opcije; prva je, da procedite pripremljenu supu kroz cediljku ili, ako vam ne smeta pulpa od jagoda i luka, ne morate da cedite. ( ja sam procedila a ostatak pulpe sam pojela, jer je šteta da se baci )
Ostaviti u frižider da se supa dobro rashladi, najmanje sat vremena.

Kad ste spremni da poslužite supu,pripremiti krastavac, koji ćete oprati i osušiti ( ovde nisam htela da ljuštim krastavac jer sam htela da imam malo i zelene boje u supi i uvek koristim onaj dugi krastavac, on ima vrlo sitne semenke, koje obično ne čistim ) i iseckati na sitne kockice.
U posebnu zdelicu umutiti viljuškom gusti grčki jogurt, sitno iseckane listove bosiljka i ako želite, dodati nekoliko kapi vanilinog ekstrakta a i ne morate i sjediniti sve zajedno.


U zdelice, ili čaše, iz kojih ćete poslužiti, sipati prvo sitno iseckan krastavac, preko sipati rashlađenu supu od jagoda i odozgore sipati po punu kašičicu grčkog jogurta sa bosiljkom.
Poslužiti odmah.

Prijatno!!!

Malo cveća iz moje bašte...moji omiljeni day lillies...













U bašti nemam povrća ali imam svežih začinskih biljkica i 6 struka  ljutih papričica...


Нема коментара:

Постави коментар