недеља, 13. март 2016.

Pečene slane krofne

Ja sam ih nazvala krofnama, jer su bolje od bilo kojih drugih krofni e sad, ne vole ih svi u slanom obliku i sa belim lukom..... i što je najvažnije, peku se.


Sastojci: 250 g + 25 g brašna za hleb, 125 ml toplog mleka, 1 kašičica šećera, 5 g suvog ili 10 g svežeg kvasca, 1 jaje, 25 g otopljenog i prohlađenog putera, 15 g šećera, 200 do 250 g mozzarella sira, 1 manja kašičica soli, 50 g otopljenog putera, 3 čena sitno iseckanog belog luka, 1 puna kašika sitno iseckanog peršuna

Priprema: Zagrejati mleko da je toplo ali ne i vruće, dodati kašičicu šećera i suvi kvasac, promešati i ostaviti da se kvasac podigne.

U vanglicu prosejati brašno za hleb, dodati so, jaje, otopljen i prohlađen puter,šećer i nadošli kvasac i sve zamesiti, isipati na radnu površinu i mesiti oko desetak minuta dodavajući po malo, ako je potrebno od onih 25 g brašna.
Testo treba da bude meko i ako je dobro umešeno treba da ima plihčiće po njemu.
Oblikovati ga u loptu,premazati ga sa malo ulja, vratiti nazad u vanglicu, pokriti sa providnom folijom i kuhinjskom krpom i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.
U zavisnosti od temperature u sobi možda će trebati više od sat vremena.

Dok testo raste pripremiti sir, iseći veće kocke i ostaviti ih na stranu.
Sitno iseckati beli luk i peršun, puter otopiti i sjediniti sve zajedno.

Naraslo testo isipati na radnu površinu i podeliti na 6 većih ili 8 malo manjih delova. Ja sam podelila na 6 i svaki deo je oko 84g.
Premesiti testo i oblikovati u loptice.
Svaku lopticu rastanjiti vašim prstima i na sredinu staviti kocku mozzarella sir. Prstima zatvoriti dobro po dnu.


Tako pripremljene krofnice staviti na pleh za pečenje, koji ste prekrili pek papirom.
Pokriti ih sa providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da još jednom narastu oko 45 minuta.


Narasle krofne premazati sa polovinom pripremljene mase od putera i belog luka i peći ih u prethodno zagrejanoj rerni na 180°C 15 minuta.


Posle 15 minuta izvaditi ih, premazati sa ostatkom putera i belog luka i vratiti nazad u rernu i peći još 10 minuta, ili dok vam lepo ne porumene. Pazite da vam premaz ne izgori.


Pečene krofne izvaditi iz rerne, staviti ih na žicu i ostaviti ih da se kratko prohlade.
Poslužiti ih tople sa jogurtom, kefirom, pivom ili šta već volite.


Prijatno!!!


6 коментара:

  1. Ovde ne treba trošiti reči već odmah preći na degustaciju. Teško je obuzdati se pred fotografijom. Ne znam kako bih se ponašala da mi je ovo u tanjiru... Kao prasac, najverovatnije. ☺

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман13. март 2016. 05:45

    Uh da probam, jer mi se dopadaju. Svaki put kad sam probala one tradicionalne naše krofne u rerni..nije mi supelo

    ОдговориИзбриши
  3. Draga Pomoravka

    Izuzetno mi se svidjaju ove vase slane krofnice. Interesuje me da li mogu da se naprave od sve namenskog brasna?
    Veliki pozdrav

    Nadam se nekom skorom susretu u Oplencu. mozda za 'April u Beogradu'.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snežana, hlebno brašno je mnogo bolje jer sadrži mnogo više glutena, ali, ako ga nemaš koristi sve namensko brašno, ja vrlo često mešam hlebno i sve namensko brašno za peciva i hlebove i bude mi bolje testo.
      Mi dolazimo 16 aprila i nadam se susretu sa vama.Topli pozdrav za tebe i supruga.

      Избриши