понедељак, 9. март 2015.

Krem supa / čorba od čičoke i karfiola

Pisala sam u prethodnom postu o čičoki, i pošto sam tek sad saznala koliko je zdrava da se jede, morala sam je ponovo spremiti.


Sastojci:

2 do 3 kašike maslinovog ulja
1 glavica sitnije iseckanog luka
2 struka, samo beli deo sitno iseckanog praziluka
2 čena pasiranog belog luka
2 lovorova lista
500 g karfiola, iskidanog na sitnije cvetiće
300 g čičoke
1 l povrtnog ili pilećeg temeljca
sok od limuna
ili 100 ml mleka ili pavlake za kuvanje, kisela pavlaka ili gusti jogurt
po ukusu:sitno iseckan peršun, rendani parmezan

Priprema:

U dublju i širu šerpu sipati ulje i zagrejati ga na osrednjoj temperaturi, dodati luk i praziluk i pržiti dok luk ne postane staklast a praziluk omekša, dodati pasirani beli luk i pržiti samo dok ne zamiriše.

Dodati iskidane cvetiće karfiola ( prethodno dobro opranog ) i čičoku, koju ste ili oljuštili ili dobro izribali sa četkicom za krompir i isekli na veće kocke,lovorov list, pobiberiti i posoliti po ukusu i propržiti vrlo kratko.
Naliti sa pilećim ili povrtnim temeljcem, poklopiti, smanjiti temperaturu i kuvati oko 30 minuta ili dok čičoka ne omekša.


Izvaditi lovorov list, začiniti po ukusu, po želji možete dodati i suvi začin i samleti štapnim mikserom ili staviti u blender...ako vam je čorba pregusta, možete je razrediti sa dodatkom temeljca ili sa mlekom / pavlakom za kuvanje.
Po želji, možete je začiniti sa umućenom kiselom pavlakom i dodatkom limunovog soka, ili,ako ne stavljate pavlaku za kuvanje, samo dodati,po ukusu, limunov sok....izbor je vaš.
Ja sam je razredila sa dodatkom temeljca i pavlake za kuvanje.

Možete je poslužiti sa čipsom od čičoke,posutu sa rendanim parmezanom,krupno samlevenim biberom i sitno iseckanim peršunom ili samo sa kašikom gustog jogurta ili kisele pavlake.



Prijatno!!!!

2 коментара:

  1. Predivna čorbica. U slast bih je pojela. Još kako si ti ovo fino servirala, ma i prste da poližeš ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovih dana prvi put jedem čičoku i žao mi je što mi ta prodavnica nije bliža, ali meni je ukus fantastičan. Od srca ti hvala. Zagrljaj ti šaljem.

      Избриши