недеља, 1. фебруар 2015.

Rolat sa susamom

Jedan vrlo zanimljiv recept, koji sam našla na Coolinarici kad mi je bilo potrebno da pravim kolače za slavu, ali bez pečenja....Ovaj rolat me je oduševio izgledom i vrlo ga je lako napraviti. Inače recept je od Jekago a Jeka ga je našla u svesci svoje mame, što znači, ovo mora da je jedan od starijih recepata.
Inače, Jeka ima jako lepe recepte i slike i zaista se čudim da do sada još uvek nije bila Cool Chefica, nadam se, uskoro i njenoj tituli.


Ovo je količina za dva velika rolata

2 velike oblande 
6 žumanaca
250 g šećera
250 g putera
100 g pečenog susama
200 g mlevenih oraha
1 kesica burbon vanilinog šećera

Priprema:

U zdelu, koja može da se stavi na šerpicu sa vodom, da bi se kuvalo na pari, umutiti šećer, vanilin šećer i žumanca i staviti da se kuva. Kuvati, mešajući sa žicom,dok se šećer ne otopi, oko desetak minuta.
Dodati iseckan puter na kockice i kuvati, dok puter ne omekša i zgusne se.

Dve oblande staviti između dve vlažne, dobro oceđene krpe da oblande omekšaju, pazite da ih ne držite previše ispod vlažnih krpa, jer nekada hoće, kad su previše vlažne, da budu žilave. Jeka kaže ne više od dest minuta a ja ih obično proverim, ako mogu lako da se uvijaju da ne pucaju, dovoljno je.

Ja sam, posle desetak minuta sklonila sa ringle,malo prohladila, puter umutila i u malo prohlađena jaja, dodavala po malo putera, stalno muteći sa mikserom.

U topli fil dodati pečeni susam i mlevene orahe.

Fil podeliti na 2 dela.
Svaku stranu oblande, gde su veće kocke, premazati sa polovinom fila a kraj, oko 3-4cm ostaviti ne premazan, jer kad uvijate rolat, fil će doći do ivice.
Kad ste ih zavili rukama malo valjati rolate da se svuda izravnjaju podjednako i budu okrugli.

Zaviti rolate posebno u samoleljivu foliju ili u alu foliju i ostaviti na hladnom mestu da se stegnu.

Stegnut rolat seći na oko 12mm debljine kolutove i poslužiti.

Rolati se mogu zamrznuti,po potrebi izvaditi,ostaviti oko 15 minuta na sobnoj temperaturi i tek onda seći.

Iz nekih razloga moj fil je bio ređi nego što je na Jekinim slikama i mogu da vam kažem da mi nije ni malo smetalo, bio mi je kremastiji.
Lično mislim da se to desilo zbog veličine jaja, ja koristim XL a ne znam koje je Jeka koristila. Ako hoćete da vam fil bude gušći, dodaje još mlevenih oraha, ali ne previše, mislim da je dovoljno 25 g.

Iz jednog rolata dobićete oko 24 parčića ( koliko se sećam, može da bude i malo manje ) što znači ovo je velika količina.
Ja sam pravila od pola količine, što znači samo jedan rolat.



Prijatno!!!!!

4 коментара: