среда, 8. октобар 2014.

Moja slatka pogača

Opet ja sa pecivom...ovog puta malo drugačije....sa makom i džemom od šljiva.




Sastojci:

500 g sve namenskog brašna
prstohvat soli
250 ml toplog mleka
7 g suvog ili 20 g svežeg kvasca
1 kašičica šećera
1 jaje
1 kesica vanilinog šećera ili 1 kašičica vanilla paste
100 ml ulja
75 g šećera
50 g maka
20 g otopljenog putera
1 žumanac
3 do 4 kašike gušćeg džema

Priprema:

Zagrejati mleko, dodati kašičicu šećera i kvasac, promešati i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.

Prosejati brašno, dodati prstohvat soli i izmešati. Napraviti udubljenje u sredini brašna, dodati jedno razmućeno jaje, 50 g šećera, ulje, vanilu i nadošli kvasac.
Testo možete mesiti rukom ili spiralnim nastavcima ( ja sam ga mesila mikserom ) i mesiti dok ne počne da se odvaja od zidova vanglice.
Testo je meko, ali na tvrđu stranu i nije potrebno dodavati više brašna.
Premazati testo i zidove vanglice sa malo ulja, pokriti ga sa providnom folijom i ostaviti da se testo udupla.

Naraslo testo isipati na radnu površinu,premesiti i podeliti na pola, svaka polovina je oko 475 g i svaku polovinu ponovo premesiti. Meni nije bilo potrebno da pobrašnim radnu površinu, jer mi se testo nije lepilo za nju, vama, ako se lepi, pobrašnite je vrlo malo.

Kalup za tortu ili tepsiju, veličine 26 do 28cm podmazati sa malo ulja.
Prvi deo testa rastanjiti sa oklagijom u veličini tepsije i preneti u kalup ili tepsiju i gledajte da vam pokrije dno, ako nije, slobodno rukom razvući još malo.
Sredinu označiti sa nekom manjom tacnom.


Okolo označene sredine premazati sa malo ulja a sredinu napuniti sa 3 do 4 kašike džema po vašem ukusu, ali neka bude malo gušći.


Okolo džema, gde ste premazali sa uljem, posuti sa ostatkom šećera i preko šećera posuti sa makom. ( ne mlevenim )


Drugi deo testa, koji ste ostavili sa strane, rastanjiti iste debljine kao i prvi deo i rukama prebaciti preko kore, koju ste posuli makom. Poravnjati sve ivice da vam budu ravne sa prvom korom.


Ponovo preklopiti gornji deo sa tacnom, koju ste koristili prvi put ( pod brojem 4 ) i označiti ivice gde je džem.
Pizza sekačem ili oštrim nožem iseći testo na 16 jednakih delova.


Uzeti svaki deo testa i dva puta uvrnuti, ali uvrtati sve u jednom pravcu i tako nastaviti dok ne završite sve isečene parčiće.


Ja sam koristila teflonski kalup od 26cm i namerno nisam sekla u kalupu, da ne bih oštetila teflon, zato sam skinula stranice i ceo proces sastavljanja i sećenja sam radila van kalupa.
Vi, ako koristite običnu tepsiju, sve ovo možete uraditi u tepsiji, jer ona je emajlirana i u njoj se može seći, bez bojazni da će se oštetiti.
Kad sam sve parčiće uvrnula, zajedno sa dnom sam vratila u kalup i onda sam ga zatvorila sa štipaljkom sa strane.


Tako pripremljeno testo pokriti sa providnom folijom i ostaviti na toplom mestu da još jednom naraste, oko pola sata do 45 minuta, u zavisnosti koliko vam je prostorija topla. ( ja obično prvo malo zagrejem rernu na 100*C, isključim je i onda stavim testo unutra da raste )
Naraslo testo premazati sa umućenim žumancetom u koje ste dodali pola kašike ulja i jednu kašiku mleka, sve to umutiti viljuškom.
Premazano testo posuti još sa šećerom svuda.
Sredinu posuti lanenim semenkama i u sredini staviti još malo maka.


Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 175-180*C oko 20 do 25 minuta ili dok vam blago ne porumeni.
Izvaditi i ostaviti 5 minuta u kalupu, posle toga izvaditi i ohladiti još malo.
Toplu premazati sa otopljenim puterom.


Po želji, možete latice testa posuti sa prah šećerom.
Seći parčiće ili ih kidati i poslužiti sa kafom ili mlekom.


Prijatno!!!!!













12 коментара:

  1. It looks more than perfect! Tea time! :)
    Hugs, my dear Zoki!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thank you so much, my dear friend. It is very tasty,Have a great week. Hugs and kisses:))))

      Избриши
  2. Zasmejao me je tvoj početak "Opet ja sa pecivom"... Kao i uvek divim se tvom umeću sa testom, vidim da, ti, jednostavno uživaš u tome i svaka tvoja fotografija me uvek zadivi. Mogu zamisliti kakav je spoj ukusa džema od šljiva i maka, njam....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma šta drugo da kažem jer tako često ih pravim...neko pravi torte i kolače a ja peciva. Od srca tebi hvala i veliki pozdrav za tebe.

      Избриши
  3. Odlično! Dođe mi kad ovako nešto vidim odmah da idem u kuhinju i dohvatim se oklagije... ali, neka sutra. Sad je skoro ponoć ;))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nemoj Sandra, mirisom ovog peciva, dok se peče, nećeš dati ukućanima da spavaju a treba i tebi odmor. Od srca ti hvala, draga moja Sandra.

      Избриши
  4. E, baš fino! Peciva su uvek dobrodošla, barem kod nas u kući:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joj Nale i kod nas, šta god da je, samo neka je pecivo a može i hleb.Moj muž. dok ujutru kuva kafu, to mu je prvo, šolja kefira i pecivo ili hleb a posle je parč ili dva hleba, paradajz i sir. Hvala ti puno.

      Избриши
  5. Eh da mi je sad jedan komadić,ali odavno je nema. Od srca gi hvala.

    ОдговориИзбриши
  6. i really love pogaca,it s super tasty,,yum :)

    ОдговориИзбриши