среда, 1. октобар 2014.

KuVarijacije..................Kineske prolećne rolnice

Prošlo je leto, godišnji odmori su iza nas ( moj još nije ) i vraćamo se našim blogovima i blogerskim igricama. Meni su te igrice baš nedostajale, ali pravila su pravila.
Ovomesečni recept za KuVarijacije smo izabrali Kineske prolećne rolnice sa Jeleninog bloga foodfor tought... pa da krenemo.............



Sastojci:

2 pakovanja po 500 g kora za gibanicu

Za fil:

400 g mlevenog svinjskog mesa ili pilečeg mesa isečenog na tanke i dugačke trakice
1 kg kupusa isečenog na tanke trakice ili 700 g kineskog kupusa
400 g očišćene i na trakice isečene šargarepe
300 g brokolija
1 veza ( oko 6-7 struka ) mladog luka
400 g šitaki pečurkePrvo pripremiti svo povrće
soja sos i so
ulje za prženje povrća i za prženje rolnica

Ljutkasti umak:

6 kašika soja sosa
6 kašika hladne vode
2 kašičice susamovog ulja
2 kašičice Aceto balsamico
1 kašičica tučene ljute paprike
1 kašičica sitno izrendanog svežag đumbira

Priprema:

Prvo pripremiti svo povrće.
Oprati brokoli i iskidati na sitne cvetiće a mlade drškice cvetova iseći na tanje štapiće, takođe i stabljiku oljuštiti od spoljne kore i iseći na tanje i kraće štapiće.
Skuvati brokoli na pari i ostaviti sa strane da se brokoli ohladi.
Pripremiti veliku zdelu u koju ćete stavljati svo pripremljeno povrće i meso.

Kineski kupus, koji sam ja koristila, iseći na tanje trakice. Uzeti veći wok sipati ulje i zagrajati ga na osrednjoj temperaturi i pržiti kupus, samo da omekša, iz nekoliko puta. Dodati vrlo malo sojinog sosa, jer ono će i ovako da se ocedi iz povrća, ali samo da malo da ukus. Po potrebi dodati još ulja za prženje, jer kupus upija dosta ulja.

Dok se kupus prži, vi pripremite šargarepu,iseći je na tanke parčiće pa te tanke parčiće iseći na tanke štapiće.

Pripremiti veću šerpu i na šerpu staviti veću cediljku i u tu cediljku staviti isprženi kupus da se ocedi od viška masnoće i tečnosti,koju je kupus ispustio.

Doliti još ulja i dodati šargarepu da se prži, ali ne treba da se prži dugo, samo da omekša. ( jer će se ponovo pržiti u taviti u cediljku preko kupusaulju ) Izvaditi šargarepu i staviti preko kupusa.

Dok se šargarepa pržila, vi iseckajte ukoso mladi luk,perca i beli deo i ispržiti kratko,samo da omekša.

Dok se luk prži pripremite šitaki pečurke i kad ste izvadili luk, dodati pečurke i njih propržiti kratko i izvaditi i staviti u cediljku.

Isečeno pileće meso, koje ste prelili sa malo sojinog sosa, ispržiti...ja sam imala već pečeno pileće meso, koje je ostalo od jučerašnjeg ručka i samo sam ga kratko propržila. Izvaditi i staviti u cediljku.
Istresti svo povrće i meso, dodati još malo soja sosa, promešati i vratiti u cediljku i ostaviti da se ocedi, najbolje preko noći i sutra praviti rolnice, naravno da ih možete praviti i istog dana, najmanje posle sat vremena.

Ja sam sve ovo pripremila ujutru a rolnice sam pravila posle podne, dosta se ocedilo ali je dosta masnoće i ostalo.

Priprema rolnica:

Ja sam umesto kora za gibanicu kupila prave korice koje se koriste za ovu vrstu rolnica.Ovde su one jako jeftine za 20 komada osrednje veličine sam platila oko $ 1.29 i fantastiččne su za spring rolls.


Svo oceđeno povrće i meso sam stavila u veliku zdelu, gde mi je već bio brokoli i sve sam još jednom  dobro izmešala.


Namerno sam ostavila malo veće komade piletine, jer tako volim.


Kore za rolnice izgledaju ovako i one su 20cm X 20cm. Odvojiti svaku koricu, jer su malo zalepljene jedna za drugu, i kore su dosta elastične i lako se odvajaju jedna od druge.


Staviti ispred sebe ovako kao što vidite da sam ih ja stravila, i bliže prema gornjoj stranici staviti isprženo i oceđeno povrće i meso, levu i desnu stranu kore prebaciti preko fila a gornji deo prebaciti preko fila i čvrsto zaviti rolnice.  Kraj rolnice premazati sa malo vode da se kora zalepi i stavljati ih u pleh. ( zavijaju se kao kad zavijate sarme )


Kada ste pripremili sve rolnice, sipati ulje u wok i dobro ga zagrejte, ako nemate wok, koristite što veći tiganj i sipati ulje za 4-5cm u tiganj.
Pripremiti žicu koju koristite da ohladite kolače ili žicu iz rerne a ispod postaviti neki pleh ili pleh iz rerne da skuplja oceđenu masnoću iz rolnica.
Spuštati jednu po jednu rolnicu u tiganj, kod mene je to bilo oko 6 rolnica i dok ste spustili zadnju rolnicu, prvu već trebate da okrenete.

Pržene rolnice stavljati na žicu da se ocede i malo ohlade.

Za umak, pomešati sve sastojke i poslužiti sa rolnicama.
Ja sam koristila veđ pripremljen orange sos i dodala sam još u njega soja sos, sveže izrendani đumbir i ljutu tučenu papriku.


Rolnice su fantastičnog ukusa i ja ih prvi put sada pravim, ne znam hoću li ih ponovo praviti jer mislim da je previše ulja,ako bi na neki način moglo da se izbegne svo ovo prženje povrća i na kraju se opet gotove rolnice prže u ulju..

Pre nego što sam se odlučila da napravim ove rolnice, dosta sam čitala na internetu o njima ne bih li nekako izbegla to prženje, ali nije bilo šanse i recept se morao ispoštovati.
Zbog njih sam danas morala da idem ekstra krug od sat vremena šetnje, ne bih li izgorela sve ove kalorije koje sam danas pojela a jela sam ih sa uživanjem.

Jelena, od srca ti hvala na vrlo ukusnim rolnicama a moj muž ti se posebno zahvaljuje.

11 коментара:

  1. Divno izgledaju, baš rumeno, hrskavo i bogato. Baš si uspela u poduhvatu:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jako su dobre i ako ima puno posla oko njih i sam proces je mnogo dug, ali samo kad bi moglo da se izbegne ovo silno prženje, koje baš ne volim.

      Избриши
  2. Super su mi tvoje rolnice iodlično mi je što si koristila originalne kore. Nađu se i kod nas, zapravo ranije sam ih viđala a u zadnje vrijeme nisam baš niti gledala, ali nisu bile baš tako jeftine. U svakom slučaju drago mi je da ste uživali u rolnicama, a i ekstra krug šetnje je sigurno bio ugodan :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E Branka, sa ovolikim unesenem kalorijama bilo bi dobro da sam obišla još nekoliko ekstra krugova ( 5-6 km hoda ) ali....Kod nas su te originalne kore jako jeftine i ima ih 3 različite veličine, pa biraj koje voliš.

      Избриши
  3. I make this all the time and freeze them raw. They can be baked as I hate deep frying stuff! The dipping sauce recipe looks great and I will be trying this sauce recipe!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I never baked them and I love that idea...this is my first time ever making them, usually my stepdaughter make them and I eat them there.....if I ever want to make them again, because it takes for ever, I will bake them, as you suggest it. Thank you so much for the tip. With regards:))))

      Избриши
    2. I forgot to mention that I do spray them or use a small brush to coat them with a bit of Olive oil before baking! My daughter takes them home and after classes has a quick snack by sticking them into a toaster oven!

      Избриши
    3. Thank you for the tip...I will try it that way next time.

      Избриши
  4. Odlicno izgledaju a posebno mi se svidja presek na fotkama.:)))

    ОдговориИзбриши