недеља, 16. фебруар 2020.

Podvarak i carsko meso

Danas je dan samo da se uviješ u ćebe i sa knjigom da uživaš pored vatrice u kaminu...sneg veje kao lud, dobićemo oko 20 do 25cm snega a već je skoro proleće. Kod nas nema ni P od proleća, ovakvu zimu ne pamtimo u zadnjih desetak godina. Juče je bilo +9*C i išli smo u šetnju samo u laganijim jaknama, danas ni iz kuće ne možemo da izađemo.
Jutros sam razmišljala šta danas za ručak i setih se da imam dve tegle ribanog kupusa ( ostatak je u buretu,zamrznut ) i carsko meso ( trbušina, ne znam kako se ovaj deo mesa zove na srpskom ) u zamrzivaču...



Sastojci:

1 velika glavica kiselog kupusa ili oko 1.5 kg ribanca
1 velika glavica crnog luka
150 g pirinča
3-4 kašike ulja
1 kg carskog mesa
3-4 lista lovora
začini po ukusu: vegeta, biber, mlevena dimljena paprika,vegetin mix za svinjetinu, malo tučene crvene paprike 
nekoliko suvih paprika

Priprema:

Meso oprati, osušiti kuhinjskim papirom i iseći na komade, željene veličine. 
Začiniti sa vegetinim miksom za svinjetinu, pobiberiti sa sveže samlevenim biberom i ostaviti u frižider oko sat vremena a može i duže.

U dublju šerpu sipati ulje i zagrejati i na vrelom ulju zapržiti meso sa svih strana dok lepo ne porumeni.
Izvaditi meso, staviti u đuveč i pokriti sa folijom.

Na ulju, na kom se pržilo meso, ispržiti glavicu luka, koju ste isekli na kockice i mešajte da ne zagori.

Glavicu kupusa sitno iseći ili ako imate ribanac, staviti u cediljku i isprati sa hladnom vodom i dobro ocediti i dodati u ispržen luk i dodati vrlo malo vode,opran i oceđen pirinač, sušene paprike,lovorov list i začine po ukusu,poklopiti i dinstati, oko 15 minuta,povremeno promešajte i vidite da li je potrebno dodati još malo vode.

Izdinstani kupus isipati u đuveč,poravnjati i preko staviti proprženo meso, malo ga ušuškati između kupsa, ako je potrebno dodati još malo vode,pokriti sa folijom i peći dok meso ne omekša, oko 35 do 45 minuta ili duže, u zavisnosti od veličine parčića mesa, otkriti i ostaviti da se zapeče.

Izvaditi iz rerne i pokriti sa folijom i ostaviti da se prohladi.

Poslužiti sa kukuruznim hlebom, projom, ili pire krompirom.

Prijatno!!!



Dok smo mi uživali u mirisu podvarka u kući, sneg je dobro napadao....posle ručka će biti lopatanje.



12 коментара:

  1. Анониман12. март 2014. 16:57

    Pa bre,počeću da ližem monitor!Još toliko snega kod vas?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ajde ti dođi ovamo, da ne ližeš monitor i da malo lopataš ovaj snerg sa čika Stanojem. Ljubim vas.

      Избриши
  2. I ja se javljam kao dobrovoljac za lopatanje ako posle bude I topli obrok ovaj sa slike naravno :))))
    Obozavam kombinaciju ribanca I pirinca. Tako moja majka pravi podvarak I uvek se trazi tanjir vise :) Uh bas mi nedostaje :(
    Divan receptic - zabelezen. Divan je I hleb sa jabukama samo bih to kod mene ja sve sama morala pojesti moji ne vole "hlebne" poslastice.
    I da znate da vam zavidim na snegu. I ako ga je ove god bilo vise nego se pamti ja bih jos koji beli dan pa nek ide zivot :) Ovde je juce bilo 20'c a vec sutra kazu bice minusa evo I dosadna kisa pocela ;)
    VelikI pozdrav za vas I vrednog cika Stanoja

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala ti, draga Aleksandra.U suštini i ja volim hladnije vreme, više mi prija od toplotnih udara, koje imamo za vreme leta, ali ovo je baš previše i hladnoće i snega. Danas je sa vetrom -28 a polovina je marta, trebalo bi već da je proleće ovde.
    Kod mene podvarak i sarma uvek može da prođe, dok kuvani ne volim, ali pojedem vrlo malo..
    Kod mojih sve prolazi, tj kod muža, a ova odrasla deca neka jedu i vole, neki pojedu parče dva i dosta im je.
    Hvala puno na pozdravima i pozdrav od nas dvoje za vas.

    ОдговориИзбриши
  4. Volim podvarak i uopšte sva jela od kiselog kupusa. Evo upravo je i kod mene u rerni podvarak ali sa piletom. Meni se čini, kako vidim na slici, da su ovo rebra a ako je trbušina onda je kod nas to pampflek ali nema kosti. Svejedno izgleda njam, njam. Vidim da je kod vas jako hladna zima a ovde je, verovatno si čula, nezapamćeno topla zima, takoreći bez snega. Puno pozdrava od mene iz našeg Požarevca...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga Zoro i ne znam, da li je blago vama što nemate zimu jer se bojim da usevi , voćke neće imati dovoljno vlage za vreme onih toplotnih udara leti.
      Ne ovo nisu rebra, ovo je trbušina ali neki su sa rebrima, neki bez ali meni je izuzetno ukusno parče mesa, jeste malo masnije, ali kiseli kupus traži da bude malo masniji, zato stavljam malo ulja dok ga dinstam a više vode.Nikada nisam čula za tu reč pampflek, ali ću se potruditi da ga zapamtim.
      Topli pozdrav tebi i našem Požarevcu.

      Избриши
  5. Pravi obrok za hladni i snježni dan, bilježim ga odmah ! I sve nešto mislim kako će i nas još jedan hladni i snježni val iznenaditi a vežć smo se naviknuli na toplije dane.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Blago vama, mi nikako da se osvestimo od hladnoće i snega.Muka mi je od ovog belila oko mene i vreme je da se ovaj sneg počne topiti......nadam se da ćemo uskoro i mi da imamo proleće.

      Избриши
  6. Kad budem imala malo vise vremena, kuvacu ovaj recept, samo se pitam sta je carsko meso :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nado, carsko meso je pork belly ili kako bih je ja nazvala na srpskom svinjska potrbušina...zaista ne znam za druga imena ovog mesa..ukucaj na google svinjska potrbušina izaći ćeti slike pa će ti biti lakše da saznaš koje je to meso. Topli pozdrav.

      Избриши
    2. Hello Zorice odkucala sam na google i sada znam. U stvari zivim u Belgiji i to meso se zove "poitrine de porc" u stvari dobro ga poznaem jel ga vise puta upotrebujem.
      Draga Zorice, izvini ako nekada ne razumem ili ako slabo govorim. Zivim u Belgiji i od kada Mama mi je umrla nemam nikoga sa kome mogu da govorim srpski. Kupila sam kucu u Erdeviku i tako idem po malo u Srbiju.
      Veliki pozdrav :)

      Избриши
    3. Nado, nemoj da mi se izvinjavaš jer nemaš zašto, ako mogu da ti pomognem, uvek sam tu...živim ja U Kanadi već 45 godina i znam kako je kad se nešto ne zna pa se mućiš da prevedeš..desi mi se puno puta kad prevedem da to nema pojma sa onim originalnim tako da nekad ostavim originalno ime. Puno pozdrava.

      Избриши