понедељак, 17. децембар 2012.

Buhtle sa lokumom/ratlukom/rahatlukom

Odavno merkam ove buhtle i nikako da ih napravim, jer uvek zaboravim da kupim ratluk, juče stojim u red ispred kase i sasvim slučajno vidim ratluk sa pistaćima…..zvono u mojoj glavi je počelo da zvoni…buhtleeeeeee.



 Sastojci:

550-600 g brašna ( ja koristim sve namensko)
10 g suvog kvasca
200 ml toplog mleka
3 kašike meda
2 kašike masti ili putera
3 komada jaja
1 kašika tečne vanile ili 1 kesica vanilinog šećera
1 limun narendana korica ( ja koristim ulje od limunove korice i stavila sam 4 kapi)
100 g lokuma/ratluka/rahatluka
po ukusu prah šećer

Priprema:

U 100 ml toplog mleka dodati kvasac,kašiku meda i malo brašna, sve to razmutiti pa ostaviti da se kvasac podigne.

U posudu u kojoj ćete zamesiti testo staviti 500 g brašna i napraviti udubljenje u sredini brašna.

Dodati nadošli kvasac, ostatak meda i toplog mleka, blago umućena jaja, vanilu i koricu limuna i zamesiti testo.

Pobrašnjati radnu površinu pa isipati zamešeno testo i dodavati po malo masti koju ćete umesiti u testo.
Zatim dodavati ostatak brašna dok ne dobijete glatko i elastično testo.

Vratiti u posudu u kojoj ste zamesili, pokriti sa providnom folijom i ostaviti na toplom da se testo udupla.
Uduplano testo premesiti još jednom pa ga razdeliti na 16 loptica. ( Ja sam izmerila celo testo pa sam onda podelila na 16 loptica, koje sam isto merila da bi mi sve bile iste i svaka je bila po 71-2 g)

buhtle-sa-lokumom-

Svaku loptucu rastanjiti vašim dlanom, da vam krajevi budu tanji od sredine, pa na sredinu staviti kockicu lokuma.

buhtle-sa-lokumom-

Stranice testa nežno preklapati preko testa, sve ih lepo skupiti i zatvoriti.

buhtle-sa-lokumom-

Kalup prečnika 28 cm podmazati sa puterom ( ja koristim sprej za pečenje) pa naredjati loptice koje ste malo namazali sa otopljenim puterom ( ja sam ih samo uvaljala u sprej,koji je već bio u kalupu) i naređati ih sa malo razmaka između, jer će se spojiti, prilikom ponovnog rasta testa. Ja sam pekla u dva manja kalupa od 20 cm.

buhtle-sa-lokumom

Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180*C oko 20 minuta pa smanjiti na 160*C i peći još desetak minuta.
Ostaviti u kalupu  oko 5 minuta, pa onda izvaditi iz kalupa i ohladiti na žici.

buhtle-sa-lokumom-

Ohlađene buhtle posuti sa prah šećerom i poslužiti.

buhtle-sa-lokumom-

Prijatno!!!!

buhtle-sa-lokumom-

1 коментар:

  1. Jaooo kakvo je to slatko iznana]enje.... <3 ratluk u mekan hleb Mmmm Ma kakva ideja! E ovako je Cureki unutra, tkao mekano, ima kod nas takav hleb kao na slici i takvog oblika, prodaje se kod pekara i zove se Margarita, to je ime jednog cveta :) To koristimo da pravimo sendvice, ali i jedemo obicno svakodnevno :)

    ОдговориИзбриши